Novota: "V období covidu jsme měli sázet jeden turnaj za druhým, jenže my jsme se na to vybodli."

20.02.2022

V tomto rozhovoru jsme probrali samotnou kariéru, ale i současnou situaci v komunitě.

Takže Novoto, jak ses vůbec objevil na kiekku? Pamatuješ si něco ze svých začátků?

Ke startu mi pomohla reklama na FB, byl jsem čerstvě na druhém stupni, už odmala jsem byl fanoušek sportu, takže u mě dominovaly sportovní hry. Navíc hokej je u mě na děleném prvním místě mezi sporty. No a začátky jsou u všeho hezké, měl jsem to štěstí, že jsem nastoupil spolu s tou silnou generací 2016, takže jsme se všichni navzájem mohli burcovat k lepším výkonům, což nám nakonec prospělo. 


Ne každý u kiekka vydržel. Co bylo pro tebe tou hlavní motivací, abys vytrval a pokračoval v kariéře?

Hlavní motivací bylo být nejlepším. Jak jsem zmínili, nastoupil jsem v roce 2016, kdy se tu sešla dobrá parta. Byli jsme všichni na stejné úrovni, navíc tu byli už o mnoho zkušenější hráči, takže se chtěl každý ukázat v tom nejlepším. Každá pochvala někoho zkušenějšího mi hrozně moc dala. To samé i kritika, i když tu jsem bral zezačátku těžce, jsem hodně soutěživý, takže mi to moc nepomáhalo. Navíc jsem byl benjamínek, takže jsem si moc nemohl vyskakovat.


Prvním týmem byla HC Skoda Pilsen, jak hodnotíš své první angažmá?

Odehrál jsem tam svůj první ofiko zápas, takže je hezké nato zavzpomínat, i když ten klub zanikl do 6 měsíců. Tehdy byla doba, kdy to každý zkoušel se svým týmem, ale málokdo měl trpělivost. 


Následně si prostřídal pár týmů, u kterých si ale nevydržel dlouho. Co bylo příčinou, že si tehdy střídal angažmá jak ponožky?

Aktivita některých týmů byla vždycky zpočátku super, jenže každým dnem to ubývalo a ubývalo, až se nikdo nenašel na teammatch. Já byl tehdy ve fázi, kdy jsem chtěl za každou cenu hrát, i když jsem si totálně dojebal statistiky, tak prostě hnací motor bylo to, že jsem mohl vjet na led a zahrát si. Některé týmy prostě umíraly a některé mě zas vyhazovaly, mnohdy jsem nedostal nějaký důvod, ale jako rookie jsem to většinou přešel.


V době tvých začátků se zde obnovovala HTK Liga, tentokráte pod taktovkou Cháry, jak ses vůbec dostal do styku s HTK Ligou?

Jednou jsem došel na kiekko a viděl zápas MHC Martin s někým, teď už nevím s kým. Ptal jsem se ve spectu, že co je soutěž zač. No nakonec jsem se i já stal její součástí. 


Tvým jediným angažmá byl HC Slovan Bratislava, vybavuješ si ještě něco z té doby?

Vzal mě tam Gretzitzky, což byl samotný majitel Slovanu. Byli jsme tam mladá začínající krev, jediným matadorem byl Kadlo, který byl v našem týmu rozdílový hráč. V jednom zápase jsem dokonce vstřelil hattrick, no a pak mě generální manažer vyhodil, dodnes nechápu za co a chci po něm písemné vysvětlení. 


Poté si se na chvíli odmlčel. Pro některé naštěstí ses vrátil, čím to, že si na chvíli přestal?

Bylo to období duben - červen, venku bylo dobré počasí, plno příležitostí někde zajít se spolužáky. Upřednostnil jsem pobyt venku před kiekkem.


Následně v létě zakládáš HC Frýdek Místek, co tě přimělo k založení vlastního klubu?

Nebyl jsem v té době tolik známý a ani moc talentovaný na tehdejší dobu, tudíž se o mně nestály fronty, tak jsem si zkusil založit tým, který víceméně sloužil jako jedna velká farma pro hráče z celého germany. V kádru dominovaly druhé nicky hráčů, co měli svůj primární nick v lepších týmech. Dodnes nezapomenu na naší úvodní sérii z prvních 20 zápasů. Možná je to platný rekord dodnes, protože nikdo asi nedá 1-19. 


V jednom zápase jsem dokonce vstřelil hattrick, no a pak mě generální manažer vyhodil, dodnes nechápu za co a chci po něm písemné vysvětlení.  


Je pravda, že Frýdek patřil mezi otloukánky. Neměl si někdy chuť to zabalit a zrušit celý klub?

Víte, no. Už jen to, že kluci si u mě v týmu většinou přišli oddechnout a jen tak si zahrát bez toho, aniž by museli řešit rank, tak to byl ten důvod proč jsem to nevzdal. Samozřejmě vize byla trochu jiná, ale zas, když bylo s kým hrát, tak to bylo pro mě lepší, než huntit rank a hrotit taktiku. 


Ve Frýdku si pak působil v roli nějakého učitele nových hráčů. Co tě donutilo změnit roli a začít "učit"?

Práce s novými hráči mě baví. Viděl jsem u borise, jak každému nováčkovi pomáhal a snažil se mu do startu hodně pomoct. Boris pak přerušil kariéru, tak jsem si to vzal já. Navíc týmy fungovaly na základě nějakých vazeb, u mě to byla spíš akademie, kde jsem pomáhal v nějakém rozvoji. Hrozně mě to bavilo, i když byly momenty, kdy to ve mně trochu vřelo, ale snad jsem těm hráčům pomohl.


Následně další rok sis vybudoval silnější pozici v celé komunitě, začal si se podílet na turnajích, vznikl web, staral si se o chod komunity i mimo led. Co tě vedlo k tomu, abys začal být více aktivnější a začal ses podílet i něčím jiným než hraním?

Vždycky jsem byl trochu akční, takže mě bavilo něco organizovat a ukázat komunitě nějaký novější formát. Přišel jsem s Draft Cupem, tam mi pomohl HoB a Adak, i když se to nedohrálo, tak to byl startovací motor, abych začal více tvořit. Pak jsem se snažil prosadit web, který se nakonec založil a dokonce jsem zlákal Reweho, aby nás obdaroval svým vlídným slovem. Navíc, po HT-K Lize tu bylo jedno z těch temnějších období, kdy se hrály jen team duely nebo AP. Aktivita byla, ale nedalo se to držet jen na dvou aspektech celé hry. Muselo se do toho vstoupit i jinak než skrze rank. 


Když už jsme u Draft Cupu, tak ten se nedohrál. Jaký byl hlavní problém?

Byl to nový formát, věřil jsem tomu, ale bylo tam pár věcí, co se špatně vyřešilo. Jedním z kapitánů byl člověk, co byl aktivní jednou za 14 dní, navíc mnohdy nedošel na domluvený termín. Pak tu bylo špatné nastavení draftu, vybíral prvně Urgo a Daron, což znamenalo, na tehdejší dobu, obrovský rozdíl mezi jednotlivými týmu. Pak to byl formát 3v3 jen se třemi hráči, takže sotva jeden hráč nemohl, tak bylo po celém zápase. Pak jestli se nepletu, tam bylo 4x každý s každým, taky bych to dneska změnil. Na jednu stranu jsem byl natěšený, že se to uspořádalo, ale na druhou to byl solidní propadák. Naštěstí jakožto první turnaj nám to otevřelo oči do dalších možných organizací.


Jak si nakousnul web, tak kde vznikla první myšlenka na vytvoření komunitního webu?

Stará komunita z období počátků HT-K Ligy měla svůj web, kde byly rozhovory, statistiky, zápasy apod. Hrozně moc se mi to líbilo, chtěl jsem něco podobného i pro nás " mladé pušky", navíc jsem vždycky chtěl být sportovním redaktorem, takže jsem věděl, že bych se na tom podílel. Bylo tu fórum, ale já chtěl něco oficiálnějšího, kde si můžou přečíst hráči o dění v komunitě, někteří můžou být poctěni rozhovorem, dočtou se tady o review. Prostě takový komunitní web. U toho mi pomohl Adam, kterému jsem házel návrh webu, jak by vypadal. Gretzitzky dodal logo a bannery, takže to působí i trochu moderním dojmem. 

 

Následně web pomohl rozjet i informační vodopád z CZ/SK Poháru, ten organizoval Rewe, jak zpětně hodnotíš turnaj, který většina bere za nejlépe zorganizovaný od roku 2016?

Není to nějaká kritika, ale nemyslím si, že tu je nějaký turnaj, u kterého bych si řekl, že je nejlépe zorganizovaný. Řadím je spíš na úspěšné a neúspěšné, úspěšné jsou ty, co se povedly dohrát. Ale jinak se dá CZ/SK Pohár označit za přelomový, s tím turnajem tu přišlo plno (staro)nových věcí. Jak si zmínil, začala informační lavina, Rewe tomu obětoval kus sebe, psal ohlasy, propojil komunitu skrze články. Domluvily se livestreamy, dokonce s komentářem. Peťan se díky tomu stal miláčkem národa českého i slovenského, Rewemu pak psaly stovky žen, že čí je ten hlas toho tajemného chasníka. Poskládaly se 4 týmy, nezaznamenal jsem stížnost na nějakou nevyrovnanost. Všichni si skládali tým sami, což se později ukázalo, že to byl poslední podobný turnaj. 



Tys byl sám součástí jedné ze soupisek, ale nakonec si neodehrál ani vteřinu. Dokázal bys vysvětlit, proč se taková akce obešla bez tebe?

Bylo to období, kdy začal školní rok a navíc se blížily Vánoce, bylo to pro mě náročné časově, navíc když jsem mohl, tak zbytek týmu bohužel ne. Zpětně mě to mrzí, hrát s duem Supak - Scarp se nepoštěstí každý den. Navíc všichni víme, že scarp je více sebevědomější, podle toho si vybírá své spoluhráče. 


Následně do nového roku vstupovala komunita poněkud netradičně. Započala "tradice" novoročního derby. Jak ses k tomu nápadu dostal a proč zrovna akce na nový rok?

No, tak World Cup byl naposledy v roce 2016, tam jsme vyhořeli. Kromě National League byla repre neaktivní, to mě přimělo k myšlence, že se můžeme jednou za rok setkat a rozdat si to v exhibici. Nijak to nehrotit, ale prostě si to jen ťuknout za národní barvy. Taky termín na Nový rok je podle mě super, sice plno hráčů leží doma s kocovinkou, ale i přesto si jdou zahrát. Jsem rád, že u toho nebyly nějaké hroty a většinou jen zdravé popichování. Pak se dělá král nájezdů, všechno se srandou, přivítá se takto nový rok, podle aktivity se hrajou i AP. Podle mě dobrá akce na první den v roce


Ještě k reprezentaci, tak tvůj první reprezentační start přišel v zápase s Finy, vzpomeneš si, s kým si hrál, kdo to vedl, jak zápas skončil?

Vím, že to vedl P.Koza, skončilo to 2:3, ale vůbec si nevzpomínám, kdo na ledě za nás byl. Jen si vzpomenu, že jsem měl takových pár štěků ve druhé třetině. A vím, že to bylo v rámci Alligy, takový repre víkend. 


Rok 2018 si odpálil Derby Cupem, nový formát, nové pravidla, něco nového v komunitě. Co tě inspirovalo při tvorbě tohoto turnaje a proč si vybral zrovna takový formát?

Jsem fanoušek snad každého sportu, takže mám trochu přehled o turnajích a formátech jednotlivých sportů. Ve světě sklízel obrovský úspěch prvního ročníku tenisového Laver Cupu. Takže jsem se výrazně inspiroval tímto, navíc je podobný Fed Cupu a Davis Cupu, takže znalost formátu mi velmi pomohla. Vzal jsem to tak, že to je něco nového, co na kiekku nebylo. Je to taky jedinečné v tom, že ani Finové nebo Amíci toto nezkusili, takže to bylo takové dítě našeho serveru. 


Jenže velmi zajímavý turnaj se nakonec nedohrál. Čím si to vysvětluješ a volil bys dnes jiný přístup?

Dnes bych byl více tvrdší u organizace. Nechával jsem se v některých případech ovlivňovat v průběhu turnaje. Což mělo pak vždy blbý dopad na celý turnaj. Tady jsem hodil turnaj, dal přihlášky a tadá, hrajte si. Žádné termíny na odehrání, žádné otravování, ať se to dohraje. Většinou jsem to nechával na hráčích a nezasahoval do toho. Teď bych byl větší prudič. 


Po menší pauze ses odhodlal k Draft Cupu. Tentokráte sám a na vlastní pěst. Neměl si obavy po loňském neúspěchu?

Samozřejmě, že obavy byly. Věděl jsem, že kdybych pohořel, tak draft formát dříve skončí než začne. Jsem rád, že se mi podařilo ukecat asi nejsilnější složení kapitánů, co kdy tady v novodobé historii u draftů bylo. Bylo to snad naposledy, kdy Supak byl kapitán. Už jen to, že taková jména do toho jdou s vámi vás nakopne, abyste změnil přístup k organizaci. I když tam byla pauza mezi ZČ a Play-Off,  tak jsem se snažil být ostřejší, ale zase v rámci možností, ať celý turnaj na tom nepadne. Prostě jsem se trochu bál ale i věřil, že to doklepeme do konce.


Sám ses stal součástí Daron Teamu, jaké to pro tebe bylo z pozice organizátora a hráče?

Pokud hraju na turnaji, který sám organizuju, tak si to užívám více jako organizátor. Prostě si jen užívám hru. Jako hráč je to více o nervech, i když se snažím vypnout, tak nechcete zas udělat chybu. Navíc, jestli se stane problém v zápase, kde hraju, tak to musím vyřešit tak, abych svému týmu nenadržoval. Není to mnohdy jednoduché, pak to vysvětlovat a obhajovat si rozhodnutí.


Souběžně s Draft Cupem probíhala i 2v2 liga, která dopadla velmi zajímavě a měla i zajímavý organizátorský přístup. I když to začalo v květnu, tak ani v září se nedokázalo vyřešit dohrání ligy, jak si to hodnotil?

Jelikož jsem hrál za Silesia Dragons, tak to mělo dopad i na mě. Turnaj nebyl až tak zlý, dokonce byly i streamy, což mě bavilo, takže to byla motivace k tomu. Dopadlo to tak, že HoBko jednoho dne oznámil gg a mějte se hezky. Ze začátku jsem to nechápal, ale pak jsem se tomu i smál, byla to sranda, když HoB měl v piči a všichni to řešili. Plno hráčů se pak na to vybodlo, ale HoBa to netrápilo, ani mě to moc netrápilo.


V letním období taky kiekkem zahýbalo téma Předsedy komunity, jak se k tomuto návrhu stavíš?

Nedává to žádný smysl, nějaké dohlížení na chod turnaje a buzeraci, aby vše klapalo tak, jak má. Pak spravování chatů, zbytečné. A volit někoho, kdo by měl za vše zodpovědnost je při této příležitosti stupidní. Jsme všichni zodpovědní, na co si volit někoho, aby byl zodpovědný za mě. Kdo chtěl organizovat, tak organizoval, kdyžtak mu pomohli ostatní členové, ale zvolit si někoho, aby vám stál za zadkem a dohlížel, jestli je vše ok... Ty vole nejsme v době KSČ.


Sám si ale podal kandidaturu, proč si chtěl kandidovat na předsedu?

Kdybych byl zvolen, tak se na nějakého předsedu vyjebu. Komunita by byla prostě stejná, i kdybych tu funkci měl nebo neexistovala. Šel jsem tam s tím, abych to zachoval ve stejné formě, jak to bylo, než si hrát na nějakého nadřízeného, co jen diktuje. 


Do konce roku 2018 bylo s turnaji mrtvo. Rok 2019 odšpuntovala senzační repre výhra Česka nad Slováky. Sám si toho byl součástí, jak na tento "historický" duel vzpomínáš?

Sladká odveta za první derby (smích). Z historie jsem se dozvěděl, že jsme Slováky neporazili snad 8 let! Byl čas to změnit. Když se podívám zpětně na sestavu a vývoj zápasu, tak to byly dobré točky (smích). Pokud se nepletu, tak Slováci byli "jen" bez Darona, za to my jsme lepili sestavu na poslední chvíli. Dali jsme pár golů ze začátku a nebo z brejků, pak jsme se jen nechali bít jak malí kluci, to byla naše cesta k vítězství (smích). Ne, ale abych to neshazoval, někteří předvedli ultimátní obětavost a doslova žrali led. Kdyby byla známá statistika zblokovaných střel, tak naprosto dominujeme.


Jestli se stane problém v zápase, kde hraju, tak to musím vyřešit tak, abych svému týmu nenadržoval. Není to mnohdy jednoduché, pak to vysvětlovat a obhajovat si rozhodnutí. 


Rok 2019 byl slabší, ale i přesto si byl ten, kdo jej "začal". Odstartoval si 1v1 ligu. Proč zrovna jeden na jednoho?

1v1 se mi zdá jako královská disciplína. Prostě uděláš chybu, tak tě soupeř v 90% potrestá, musíte být maximálně zodpovědní, občas pussy, ale raději chcete vyhrát tím, že dáte více gólů svojí aktivitou, než správně zvolenou betonovací taktikou. Dodnes mě mrzí, že jsem neuspořádal pomyslný "turnaj mistrů", kde by se utkala elita našeho serveru.


Následně až do listopadu nastalo další období temna. Přes léto byl pokus o Speedy Cup, jak bys zhodnotil tento turnaj?

Zjednodušená verze Draft Cupu, akorát pro více týmů a prostor vybírat dostali ti, které nikdo moc neviděl v pozici kapitánů. Organizátor to sám vzdal kvůli dovolené, to tak vystihuje celý turnaj.


Začátkem roku 2020 začala celosvětová pandemie. Díky tomu se na kiekko vrátilo pár známých tváří. Co je podle tebe hlavním důvodem, že se tady nedokázalo udržet některé hvězdné jména?

Pandemie byla pro naší komunitu doslova zlatou trefou. Pomalu jsme umírali, ale pak přišly jména, co to trochu oživila. Uspořádali jsme jen jeden turnaj, obrovská chyba, že jsme z toho nevystřískali více. V období covidu jsme měli sázet jeden turnaj za druhým, jenže my jsme se na to vybodli. Samozřejmě, druhá stránka je, že ti hráči mají práci, někteří už rodiny. Musí jinak přemýšlet, jak investovat svůj čas.


Většina jmen se ukázala na QCupu, ten sis vzal do parády s Davem, který byl docela netradiční volbou. Celou komunitu zajímalo, jak se povede navrátilcům. Jak si to prožíval?

Quarantine Cup vzniknul v třaskavé době, kdy komunita se začala rozdělovat na nějakou menší skupinu a větší. Kostra zůstala pohromadě. Někteří hráči se vyjádřili, že by měl dostat přednost Draft Cup a chtěli bojkotovat turnaj. Nakonec ti hráči se stejně přihlásili. Asi 3 roky jsme hráli vesměs draft formáty, chtěl jsem po těch letech změnu, protože si každý mohl vybrat s kým by chtěl hrát. Bylo tu 8 nabušených týmů, takže spokojenost byla. Viděl jsem poprvé v životě hrát Tubse, Zajdu nebo Huberyho, už jen to vrátilo některé členy do starých časů. Já to prožíval v klidu, samozřejmě tlak na nás byl, nechtěli jsme se s Davem ukázat ve špatném světle před starýma pardálama. 


QCup zasáhla i kauza mezi tebou a Palmim. Většina komunity tím žila a jiní tomu zase nechávali volný průběh. Nebylo to nepříjemné, že se uprostřed turnaje stane něco takového?

Každá kauza je nepříjemná, tady tato ale byla spíš dětinská. Já to bral tak, že vše je v rámci kiekka. On do toho tahal osobní život, to není můj problém. A z pomyslného článku, který přečte nejvíce 30 lidí si vzít jen to, že by to mohlo pošpinit jeho jméno, podle mě stupidita. Zazněla by tam jeho herní přezdívka, kdo by se dozvěděl, že to je ten daný člověk, co používá ten nick? Nikdo, kromě naší komunity. Oba jsme nejednali nejlépe, ale hrát to na city, že mu to pošpiní reputaci v osobním životě? Pokud by se k tomu článku sám nehlásil, tak by to těm lidem bylo venku úplně jedno. Nafouklo se to moc, zdrželo to turnaj, navíc zbytečně rozjebalo komunitu, která i přes nějaké spory dokázala fungovat. Já bych to ani neoznačil za kauzu, to bylo spíše blíže k ničení báboviček na pískovišti. Myslím si, že oba s odstupem času se tomu dokážeme jen zasmát.


Jak si zmínil komunitu to částečně rozbilo, myslíš si, že to komunitě uškodilo?

Odešli lidi, kteří se na základě dětinského sporu rozhodli, že nebudou hrát. Nedá se nic jiného, než respektovat jejich názor. Když se ale bavíte s pár lidmi, tak někteří byli toho názoru, že se to aspoň uklidnilo, nějaké napětí z kiekka spadlo. 


Po QCupu, si zase obohatil komunitní infrastrukturu něčím "staronovým". Vzniklo nové fórum a hlasitě se začalo mluvit o discordu.

Fórum jsem chtěl udělat, aby bylo kde dávat výsledky, na které se každý kukne. Staré fórum bylo nějak napadeno nebo nevím co, tak jsem chtěl udělat nové, kde budou stats, na které se každý podívá. Discord jsem chtěl udělat pro komunitu, propojuje to volání a chat, myslím si, že to není zlé, jen se tomu musí přijít na chuť. 


Na chvíli opustíme německý server. Na finském serveru si zažil taky pár výborných chvil, jak na svojí finskou cestu vzpomínáš?

Začal jsem jako mladé ucho v Allize, ta byla punkově organizovaná, postupoval ten, kdo byl vlastně nejaktivnější. Pak jsem se dostal do Pilsneru, kde jsem do dnes. Tam jsem zažil asi nejhezčí momenty na Finu. 



Je to tak, jak říkáš. Si součástí Pilsneru. Jak ses do takového klubu, který by mohl názvem klamat, dostal?

V Pilsneru jsem znal jen Harnika, protože si ho pamatuju, jak hrál s Kohma Tigers na Germany. Trochu jsem s nim svojí lámanou angličtinou pohovořil a řekl, že hledá hráče do Pilsneru, tak jsem se mu tak trochu vnutil. Vzal mě, přijali mě hráči jako je ilma nebo Dera, už jen to, že tito hráči vás mezi sebe vezmou je super, hrotily se jen zápasy s lepšími týmy, takže když to prostě nevyšlo s low-rank týmem, tak se nic nestalo. Snažili se celý tým pozvednout tím, že vyzývali ty nejvýše postavené týmy v rank tabulce, takže jsme si to párkrát ťukli s takovými Aurinokolaulu, tuším i s Manhattanem a PePem.


Jak si zmínil PePo, tak ty ses stal historicky prvním hráčem z cz/sk komunity, co obléknul dres, možná nejslavnějšího týmu v dějinách  kiekka. Jak se taková příležitost naskytla?

Využil jsem svojí přednost a to je hraní do 2 ráno (smích). PePo někdo vyzval na USA serveru, tak jsem se šel looknout na zápas. Odehráli tam jeden duel, který přes brutální ping remizovali nebo prohráli. Pak jim odešel jeden hráč a hledali na 3v3 někoho. Pamatuju si, že jsem tam seděl já, dert a hubery z naší komunity, takže jsem měl obrovské štěstí, že napsali zrovna prvnímu mně (smích). Nakonec jsem tam vydržel asi měsíc, dal jsem pár zápasů na Finu, věděl jsem, že se tam neudržím, tak jsem aspoň chtěl zabojovat nebo ukázat, že to nebude one-game příležitost. Hrozně mě to bavilo a trochu i posunulo.


Na finském serveru si působil i s KC Lucky Wolves. Bylo to po odchodu z Frýdku. Proč si dal přednost finské cestě, místo té německé?

Hrál jsem snad rok, když jsem Wolves zakládal. Chtěl jsem si vybudovat na finském serveru tým, který by se posouval nahoru, na přední příčky rank tabulek. Jenže, když jsem našel nějakého hráče, první den jsem s ním odehrál pár zápasů, tak pak jsem druhý den došel a on už byl u Liverbirds nebo Rockets. Toto mě štvalo, že jsem někoho v begginer roomce našel a další den mi ho vzali. To vám pak bere chuť k hraní. 


Když teď opustíme kluziště a podíváme se trochu do zákulisí, tak pracuješ na tomto webu, je tady fórum, si správce FB skupin a stránky, máš přístup k velké většině komunitních stránek. Nechtěl bys ubrat a něco porozdávat?

Rád bych to někomu dal, jenže tady se nenajde nikdo, kdo by si vzal na starost FB stránku nebo web. A u většiny věcí jsme stejně 2 nebo 3 správci, takže tam to řídím většinou s HoBem. Rozdal bych to rád, ale musí se najít někdo, kdo se o to bude starat. 


Když už jsme u HoBa, spolu jste rozjížděli CZ/SK ligu, která zaznamenala solidních 5 ročníků. Proč sis k sobě zrovna vybral HoBa? A co tě vedlo k velké výzvě jménem liga?

Pojem Liga zazněl na serveru nebo v chatu snad milionkrát. Většinou to bylo ale s tím, že nejsou lidi na ligu, což je pravda. Ligu jsem chtěl udělat, ale představa byla aspoň o 6 týmech. Nakonec jsem vymyslel formát platových hodnot a stropu, zase něco nového. Někteří hráči byli nadšení, takže nebyl důvod s tím nejít ven. No a HoB je taková jistota vedle vás, staral se spíš o hodnoty a více mluvil se slovenskou stranou. 


Liga vydržela 5 sezón, je to podle tebe úspěch nebo zklamání?

Na naše poměry úspěch, skrytým cílem byly 4 sezóny, pak by se uvidělo, co dál. Nakonec jsme hned zandali 5 sezón a pak se to rozpustilo. Určitě to beru jako úspěch, že jedna soutěž tady pokračovala takovou "dobu".


Rok 2020 v sobě měl i jednu událost, která se konala po 4 letech. Slavný World Cup byl obnoven, sám ses zúčastnil jako hráč. Tvoje první mistrovství světa, pamatuješ si z něj něco?

I přes nějaké spory jsem cítil, že držíme spolu, většina tam netahala nějaké píčoviny, co tam nepatří. Dal jsem dokonce gól proti Amíkům, což si cením. Byl jsem u senzační "nefér" remízy s Kanadou, hrál jsem skoro celý zápas s Finy, kde bylo pár šancí na skórování, jenže tím, že termínově to bylo zasazeno do začátku prázdnin, tak jsme měli nestabilní sestavu. Každý zápas došel, kdo mohl, takže nejsilnější složení snad hrálo jen jednou. Nepostoupili jsme ze skupiny, ale herně to nebyl až takový propadák, pár bodů jsme vzali a měli jsme i na víc. 


Češi nakonec nepostoupili ze skupiny, jak bys zhodnotil celý český tým?

Těžce se to říká, ale na MS jel skoro každý, kdo byl aktivní na kiekku, to je smutné. Bylo nás tam snad 11, takže stačilo hrát a jel si na MS. Chyběla v týmu větší konkurence, navíc nic proti Dakrovi, ale na funkci byl až moc hodný, měl nás klidně seřvat, že jsme na hovno a že budeme sedět. On to vzal tak, aby si každý zahrál. Nemám mu to za zlé, ale pak to vypadalo na ledě, chyběla nějaká ta motivace navíc, k tomu mu do toho každý kecal, pořádně si nedokázal prosadit svojí taktiku, takový je stav českého kiekka. Klidně bych na turnaj vzal jen 7 lidí a ať se o to pobijou v kempu. Navíc i ty kempy, tam hráli většinou ti, co seděli na lávce + dert. Nulové budování souhry, prostě nic. 


Když si vezmeme jen tebe samotného. Jak by ses popsal jako hráč? Jak sám sebe vidíš?

Nejsem nějaký tvůrce hry, spíše dávám góly, když proměním 1 z 15 tutovek. Zakládám si spíš na bojovnosti a černé práci, k tomu přidám pár gólů. Přirovnal bych se možná k wish verzi Ondry Paláta. Prostě dělám to, co se ostatním moc nechce. Chodím před bránu, napadám rozehrávku, občas se nalepím někomu na záda, spíše otravuju životy protihráčů. 


Pamatuju si, že jsem tam seděl já, dert a hubery z naší komunity, takže jsem měl obrovské štěstí, že napsali zrovna prvnímu mně (smích). 


Teď skok do současnosti. Nemáme server, budoucnost cz/sk komunity je velmi ohrožena. Germany server nefunguje a na finský se některým hráčům moc nechce. Jak hodnotíš celou situaci, která vlastně od začátku roku?

Hra má nějakého majitele, který si může dělat, co chce. Ale i tak to beru jako podpásovku. Germany bylo vždycky přehlíženo, nikdo na nás nebral ohledy. Třeba to, že MS bylo na USA a Finu a u nás ne, to je taky k zamyšlení. A aby se Fini vymlouvali na to, že nenajdou germany server? My nejsme blbí, ty vole. Server přestal fungovat ze dne na den, nikdo nám nic neohlásil. Pak si jouko vydal jen tak oznámení, že server končí. Co k tomu jde říct? Je to jeho hra, ale nějaké upozornění, že server bude končit, nepřišlo. My jsme měli naplánovaný Draft Cup, ten musel hned skončit, protože jsme to neměli kde odehrát. Když budu mluvit za sebe, tak to není moc fér jednání, plno hráčů ztratilo chuť. Jestli se někdy v budoucnu server obnoví, tak to bude složitější situace, než byla teď.


Za údajným zrušením stojí i to, že cz/sk hráči si nekupovali v hojném počtu VIP a Supporters. Dokázal bys nějak reagovat na tento důvod?

Kiekko je především Free-to-play hra, kterou může hrát každý. Naší povinností není si kupovat VIP a Supporters. Tím bych to shrnul. Jestli z toho server žil, tak to nebyla podle mě naše chyba.



Co bude podle tebe dál s československou komunitou? 

Uvidíme, buď se najde něco nového, překousneme to a budeme hrát na Finu, ukončíme kariéry a nebo vydržíme a počkáme na velkolepý návrat. Jenže co, návrat může přijít zítra, za měsíc, za rok nebo za 5 let. A to nevím, jestli se nám opravdu bude chtít čekat...


Jak vůbec trávíš čas bez kiekka? Změnilo se něco?

Tak u kiekka jsem trochu zůstal, založil jsem KFL (Kiekko Fantasy League), první ročník jsem dokonce vyhrál, dělá mi to radost. Baví mě to, jsem pořád u hokeje a s lidma, které z kiekka znám. Spojuje to kiekko a NHL, navíc i tam byly solidní hroty, které jsem v 95% vyvolal já, takže o zábavu je postarané. Teď na webu budu dělat živý textový přenos z draftu NHL, tak se na to těším. 


Závěrem, máš nějaký vzkaz zbytku komunity?

Ať zůstanou zdraví a takoví, jací jsou. Doufám, že se na ledě uvidíme brzo a obnovíme naší cz/sk partu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky